Welcome to Media Brazil Forum, Bem-vindo ao Media Brasil Fórum, comunidade brasileira de suporte aos usuários do Kodi™ Entertainment Center. Doe ou subscreva e torne-se membro VIP Plus. Você sabia: Leia e Matrix Custom Plus, são instaladores personalizados para o sistema operacional Windows, baseado na tecnologia da Fundação XBMC®, das versões mais recentes do KODI Leia - 18.0 (32 e 64 bits) e Kodi Matrix - 19.0, com skin Aeon MQ 8 como default, suporta 3D MVC e HDR (8 e 10 bit), disponíveis para membros vips plus do fórum. KODI® está disponível para download de forma gratuita, tanto em nosso fórum, como na página oficial da fundação XBMC®. KODI™ is a trademark of the XBMC Foundation®. Não fornecemos conteúdos de qualquer natureza. que firam direitos de terceiros. MediaBrasil.tv Forum does not provide any media files itself. You either must own all audio and video files through a legal way or you can use the add-ons that can be found in the kodi.tv official repository. We will not assist or be held responsible for any way you obtain your media files.

Avaliação do Tópico:
  • 0 Voto(s) - 0 em Média
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Covers are not displayed
What have I set wrong here?

The covers and the cdarts are in the folder. But as you see he does not show anything, that bothers me a little ;-)

[Imagem: T6SWgnz.jpg]

cheers
Responder
@djdirtyharry

Like you see, work ok here

[Imagem: O7x0nSW.jpg]

Do you install music script addons in our repo?
Apoie o projeto MEDIA Brasil. Faça uma doação ou assine e torne-se Vip - Tenha acesso aos recursos exclusivos das versões customizadas + acesso área vip do fórum.  
Support the Media Brazil project. Make a donation or subscribe and become VIP - Access the exclusive features of the custom versions + access the VIP area of the forum.
Request more info via chat or private message.

Please do not PM me for support; use the forum instead

Wanilton
Media Brazil Forum Staff
KODI 19.0 Matrix Custom / Skin Aeon MQ8 x Skin Ace 2-1.6.0
Be Vip, donate and support us.
Responder
i have installed
universal album scrapper
universal artist scrapper
artwork downloader

and local infos only 
cherrs
Responder
Need more 2 add-ons

GetInfo audiodb

and

GetInfo LastFM
Apoie o projeto MEDIA Brasil. Faça uma doação ou assine e torne-se Vip - Tenha acesso aos recursos exclusivos das versões customizadas + acesso área vip do fórum.  
Support the Media Brazil project. Make a donation or subscribe and become VIP - Access the exclusive features of the custom versions + access the VIP area of the forum.

Wanilton
Media Brazil Forum Staff
Responder
Here The kodi.log
cheers

Arquivos Anexados
.rar   kodi.rar (Tamanho: 18,78 KB / Downloads: 3)
Responder
[Imagem: S1thF3f.png]

Remember this is the correct way for organize music files

Only one music folder, first level artists, inside albums.

Set path for music folder in artist slideshow.

MQ7, set path for music folder in top menu.

Skin

[Imagem: AJFZFmI.jpg]

[Imagem: l1qsUvU.jpg]

Addon

[Imagem: uiTl695.jpg]

Wanilton
Media Brazil Forum Staff
Responder
I have now moved the folder structure so he immediately starts with the artists.
Now, the folder.jpg images do not work despite the fact that they are present in the folders. And he does not show the albums either. Database was completely rebuilt.
Cdartmanager has also been completely updated.
Fanart and banner and logo he shows me but the folder.jpg only partial.
[Imagem: 28790375xu.jpg]
Now I have the error already found. All the artists who do not have their own album, but only in compilations are the folder.jpg not displayed. How funny is that?
Responder
And it does not work despite all the instructions.

[Imagem: Jh7kIpS.jpg]

cheers
Responder
You use path path substitution, I don´t know if script have troubles with it. 

My database is local, yours is centralized in MySQL, right?.

Wanilton
Media Brazil Forum Staff
Responder
I use exactly the path as you have told me. I have even made a local installation on a Windows 7 machine with a local database and he does not show me anything. I try now 3 days to the structure of the order and the pictures and the whole files but it always comes out on the same result. "As you can see, you see nothing"

He does not show me any songs on the back of the album when it's turning. Only logo of the artist and recordlabel no text of the titles. .... I despair
Responder
It works heueka.

My approach:
Linux on Libreelec again.
All addons installed by kodibrazil
Database.
And lo and behold as it works perfectly.

[Imagem: 28842838vs.jpg]

[Imagem: 28842839xj.jpg]

Thx @Wanilton  for support
Responder
Only for explain, all artists djdirtyharry, are in the unit root, for solved was created directory music, and moved all artists for this new directory.

Wanilton
Media Brazil Forum Staff
Responder
I:\music\artists.........................

This is the structure.

Cheers
Responder
Pessoal, gostaria da ajuda de vocês, perguntei a mesma coisa em outro tópico há quase um mês e não tive nenhuma resposta, acredito que neste tópico posso ter ajuda.

É o seguinte:

Estou usando a skin Aeon MQ7, e tenho todas as músicas organizadas em uma pasta, acho que até esse ponto está tudo correto, com as capas dos cds, etc, mas como gosto de deixar a visualização como painel, quando eu entro em Artistas está tudo vazio, gostaria que nessa parte aparecessem os logos das bandas/artistas.
Entrei no cdART Manager, e ele começou a baixar tudo automático, mas como eu já tinha editado tudo anteriormente e deu muito trabalho, cancelei.

O que eu gostaria mesmo era de apenas acrescentar todos os logos só no nível Artistas, como faço isso?

Muito obrigado
Responder
@ClaudioPoa, a skin não tem suporte a logos neste modo de vista "painel". Pode ser que o Marcos venha a implementar na MQ8. 

Por hora é algo assim

[Imagem: CBc1MC7.jpg]

Wanilton
Media Brazil Forum Staff
Responder

Usuários visualizando este tópico: 1 Visitante(s)
Kodi Site | Kodi Forum | Kodi Wiki | Kodi Trac System | Kodi Downloads

MEDIA Brazil is not connected to or in any other way affiliated with KODI®, Team KODI®, or the XBMC Foundation®. Furthermore, any software, addons, or products offered by MEDIA Brazil Forum will receive no support in official KODI® channels, including the KODI forums and various social networks.
MEDIA Brasil não está conectado de nenhuma maneira com KODI®, nem com o Time de desenvolvedores do KODI®, ou mesmo com XBMC Foundation®. Além disto, qualquer programa, addons, ou produtos fornecidos pelo MEDIA Brasil, não irá receber suporte nos canais oficiais do KODI, incluindo fórum Kodi.tv e redes sociais.
LiveZilla Live Chat Software